BBC pays damages to Prince William and Harry’s former nanny

0

The BBC on Thursday apologized to the princes’ former nanny William And the Harry Because of “false and malicious” allegations against her as part of a journalist’s attempt to get an exclusive TV interview with her Princess Diana.

Alexandra Pettifer, formerly known as Tigi Legg Burke, appeared in London’s High Court on Thursday to publicly apologize to the broadcaster over false allegations that she was having an affair. Prince Charles While working as his personal assistant in 1995.

Her lawyer told the court that the allegations had caused “serious personal consequences for all involved”.

Alexandra Pettifer, better known as Tigi Legg Burke, a former nanny to Britain’s Prince William and Prince Harry, walks outside the High Court in London on July 21, 2022. Aaron Chaon/PA via AP

The BBC’s director general, Tim Davey, said the company had agreed to pay Pettifer “significant compensation”. He added that the announcer “failed to ask the hard questions” about how to get Diana to meet.

“I would like to take this opportunity to publicly apologize to her, the Prince of Wales, and the Dukes of Cambridge and Sussex, for the manner in which Princess Diana was deceived and the subsequent impact on their lives,” Davey said. in the current situation.

William and Harry criticized the BBC for its flaws after an investigation found that one of its journalists, Martin BashirDeceptive means were used to secure Diana’s explosive 1995 interview.

In the interview, a major scoop on Bashir, Diana famously said, “There were three of us in this marriage” – referring to Prince Charles’ relationship with Camilla Parker Bowles. Millions of people watched her candid account of her failed marriage to Charles and sent shock waves through the monarchy.

Prince Harry and his nanny Tigi Legg Burke in 1997.
Prince Harry and his nanny Tigi Legg Burke in 1997.stock struggle

Pettifer’s attorney, Louise Prince, said the former nanny has not known the source of the allegations against her for the past 25 years. Prince said it now appears likely that the allegations arose as part of the BBC’s efforts to interview Diana.

The lawyer said the false allegations – including the claim that Pettifer conceived Charles’ baby and had an abortion – appeared to exploit previous false media speculation.

She said Diana confronted Pettifer about the claim in late 1995, telling a member of the royal family that she had a letter from the hospital proving the miscarriage had occurred.

“Since the abortion claim was completely false, any such speech could be fabricated,” Prince said.

Davy said the broadcaster would not offer to meet Diana again or license her to other broadcasters.

Pettifer said after the hearing that she was disappointed that legal action was needed.

The BBC has already paid compensation for Diana’s former aid and a former BBC producer who was fired after he alerted editors to false documents Bashir used to gain access to Diana.

Bashir went on to work for another British network before joining ABC in the US, and later for MSNBC where he was a news anchor. He returned to the BBC in 2016 and Resigned Last year as religious affairs editor, after months of ill health.

Leave A Reply

Your email address will not be published.